torsdag 15 mars 2012

Det ska bli ett brandsläckande konstverk

Äntligen hemma igen. Jag har inte varit hemma sedan i måndags morse. Efter jobbet i måndags hoppade jag nämligen på tåget mot Stockholm för tre dagar där med utbildning och möten. Eftersom det är ganska mycket som ska göras samtidigt på jobbet just nu och jag känner mig en aaaaning stressad så passade jag på att jobba som en gnu när jag ändå var "fast" i Stockholm. Så jag satt mest på hotellrummet och jobbade. Tur att det var ett fint rum i alla fall. :) Men nu är jag riktigt sugen på att pyssla och vara kreativ istället! Det är så att det nästan pirrar lite i fingrarna. Så ikväll tror jag att jag ska skissa lite på några förslag på fina mönster till mitt senaste projekt. Det ska bli ett brandsläckande konstverk! :)

Jag har ju sagt att bloggen inte ska handla om mitt jobb utan bara om mitt privata jag. Men i detta fall så sammanfaller dem på sätt och vis. Brandskydd är mitt jobb, och en del av mitt brandskydd håller jag nu på att pimpa. Har du någon handbrandsläckare eller brandfilt hemma? Det kan vara väldigt bra att ha! Eftersom både jag och min sambo hade vars en handbrandsläckare innan vi flyttade ihop så har vi två stycken nu. En står nere i hallen och en står uppe i vardagsrummet. Hur bra och viktiga dom än må vara så är de ju faktiskt ganska fula, men nu ska i alla fall den som syns mest bli fin tänkte jag. :)

Jag började med att riva bort etiketterna. Jag vet ju hur jag ska använda den även utan instruktionerna. :)

Sen tvättade jag bort klistret som satt kvar med svinto. 
Jag köpte vit och svart hobbyfärg på Panduro.

Och började måla.

Efter fyra påstrykningar har den blivit så här vit och fin. Nu är det bara ett fint mönster i svart som saknas. Kanske hinner jag måla dit det i helgen. Jag visar er när det är klart.
Ska jag eller ska jag inte? Jo, jag kan inte låta bli att brand-nörda mig lite nu när jag ändå är inne på ämnet. Haha! Jag vill passa på att slå ett slag för den finfina manicken brandvarnaren! Har du en fungerande brandvarnare hemma? Den/dem kan ge dig och din familj en tidig varning om det skulle börja brinna och till och med rädda ditt liv. Glöm inte att då och då kontrollera batteriet så att den fortfarande fungerar. Så, nu är jag färdig. :) Ta hand om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar