lördag 30 juni 2012

Bröllopsförberedelser

Idag är det exakt tre veckor till vårt bröllop. Tre veckor! Det är ju ingenting... Som jag har längtat, fantiserat och planerat. Även om vi har valt att hålla det ganska enkelt så är det ju val som ska göras och saker som ska fixas. Och tur är väl det, för sådant gillar ju jag! :)

Idag har vi varit på Bröllopspalatset i Degerfors där jag köpt min klänning. Den skulle sys om lite så idag åkte vi dit för att hämta hem den. Så blev det dock inte för det var fortfarande några få saker som behövde fixas till, så den blir hitskickad om typ en vecka istället. Synd, för jag hade velat få hem den idag för att börja kolla vilka accessoarer som blir fina att ha till. Nåväl, än finns det tid.

Jag gillar ju som ni vet att pyssla, så jag har inte kunnat låta bli att fixa en del detaljer till bröllopet. Jag har bland annat gjort strutar av silkespapper och sidenband som ska fyllas med rosenblad i olika färger. Varje gäst ska få en strut så att de kan kasta rosenblad över oss istället för ris. Jag tyckte att det såg så himla vackert ut på ett bröllop jag var på för något år sedan och efter det var det bestämt - så vill jag också ha det!













Ett annat pyssel jag gjort är de här färgglada vimplarna. Jag gillar ju som sagt vimplar. Även på inbjudningskorten var det vimplar, fast då "hjärt-vimplar". Dessa vimplar tänkte vi försöka hänga upp över middagsbordet. Jag skriver försöka för vi får se om det är möjligt och om det blir fint när vi väl kommer till Dömle. Men i mitt huvud ser det fint och festligt ut i alla fall! :) Tills det är dags att åka mot Dömle får de pryda vårt kök...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar