onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen

Nationaldagsfirandet inleddes med en lång och skön sovmorgon. Sen gick vi med på en stadsvandring i centrala Karlstad som Region Värmland anordnade för nyinflyttade Karlstadbor. Det var väldigt intressant och trevligt. Lite störigt att det regnade under just de två timmarna dock... varken före eller efter. Tur att vi var förutseende och hade paraplyn med oss i alla fall. 


Nu i kväll fortsatte vi firandet med att lära oss att spela Backgammon. Det var en aning förvirrande i början innan vi kom på att det stod fel i beskrivningen (den svenska var inte samma som de andra språkens). Tur att internet finns! :) Så till slut kom vi igång. Det var ett lättspelat och lagom trevligt spel. Varken mer eller mindre. Det gick ganska snabbt att spela också. Ibland kan det vara skönt, så att man inte är fast i flera timmar. 

Nu ska jag istället sätta mig och göra ett gäng servettblommor till innan sängen kallar. Tror faktiskt att pionlampan kommer att bli färdig och upphängd i helgen. Men vi får se, man ska aldrig ropa hej när det gäller mina pysselprojekt. :) 

Det är lite knepigt (men väldigt skönt, missförstå mig inte!) med en ledig dag så här mitt i veckan. Det kändes som fredag på tisdagen, idag känns det som både lördag och söndag på samma gång (schizofrent!) och i morgon när det egentligen är torsdag så kommer det att kännas som en måndag. Men det är ju gött att det snart är fredag igen! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar