torsdag 24 januari 2013

Mormorsrutefilt nr 2

Nu är den klar! Min andra mormorsrutefilt. Och denna gången tog den bara ett halvår att få färdig, jämfört med den första som tog cirka två år.

72 stycken färgglada rutor blev det. Filten mäter ungefär 60x67 cm, så den passar perfekt till en liten bebis. :)


Så nu har vi en ljus och pastellig sommar/vår-filt och en lite mörkare höst/vinter-filt. Perfekt att kunna variera sig lite för det är alltid kul. Den ljusare filten är dessutom lite tunnare och lättare, vilket passar bra.

Även om det ju egentligen räcker med två filtar så kanske det blir fler. :) Blev himla sugen på att testa african flowers-rutor när jag såg de rutorna som Knitarina gjort.

2 kommentarer:

  1. Så fina filtarna blev! Det gör ju ingenting att det tog lite tid, du har ju inte behövt dom tidigare ;) När jag väntade mitt första barn 1976, virkade jag en likadan, men bara i blått o vitt. Jag var då helt säker på att jag skulle få en son och på den tiden var det väldigt noga vilka färger man valde. Jag fick en dotter och hon fick ha en blå vagn med blå o vit filt. Nästa barn som jag väntade 1978 vågade jag inte gissa kön på och då fick det bli en brun o vit filt till en brun vagn. Då föddes en son. Jag tycker att dina färger är härliga och man blir glad av se dom och tänk att snart ska er lilla bebis få ha dom på sig. Kram från Kerstin på jobbet

    SvaraRadera
  2. Dom är jättefina!! Tänk vilka fina minnessaker filtarna kommer att bli för bebisen att spara när han/hon blir större!

    SvaraRadera